Suchergebnisse

Suchergebnisse 1-20 von insgesamt 984.

• Benutzer-Avatarbild

legal copying

woof - - Windows PC - Music and more

Beitrag

Where you're from? Law always relies on location In Germany it's "Privatkopie", elsewhere I guess "fair use" should apply.

• Benutzer-Avatarbild

Zitat von timmeche: „As will most streaming services that allow downloads the downloaded files are safely hidden on your hard drive.“ Not only hidden but also quite useless. It's more kind of cache files, Napster (or what service you use) client software knows how to use but no other software can use this files, and also Audials does not. Downloads are to prefer even for Audials recording feature because they usually offer better quality than regular streaming. But searching for the files does n…

• Benutzer-Avatarbild

I strongly believe you will not be able to play this crypted files with any software, at least not on a legal way. So why do you want to know where they are located? And even on now disfunct WMA that was not the way it worked, Audials never decrypted the files, it just took them and played them with Windows Media Player functionality. You will not get forward that way. Recording stream played with Napster client (like it always was for Spotify) is AFAIK the only way left.

• Benutzer-Avatarbild

Frage zu Spotify

woof - - Windows PC - Streaming

Beitrag

Zitat von Peter47628: „Naja, es gibt Streams und ja auch Internet-Radio mit fixer Bitrate (auch variable, VBR), bei den Pro-Versionen von Deezer und Spotify sinds soweit ich gelesen habe, 320 KB/s in mp3. Wenn ich hier "Originalqualität" einstelle, liefert mir Audials 256 KB/s, und dies fix auf 320 zu setzen, würde nichts bringen.“ Ganz langsam, nicht alles durcheinander. Ich wiederhole mich. Sollte es Audials hinbekommen, bei Radio-Streams das korrekt zu machen, okay, bei Aufnahme von Spotify/N…

• Benutzer-Avatarbild

Frage zu Spotify

Beitrag

Warum läuft jeder Thread in letzter Zeit auf „Original-Qualität“ raus? Hallo Audials-Support, lest ihr mit? Ich bestreite seit Jahren, dass dieses Feature funktionieren kann und sage, dass es mehr verwirrt als nutzt (mindestens bei Streaming-Aufnahme, aber auch sonst ist er m.E. nicht hilfreich), leider hat mir noch kein Mitarbeiter erklärt, das und wie es funktioniert, wofür es gut sein soll. Sorry, habe keine Lust mehr, Unfug im Produkt kann ich nicht verteidigen, ich bin hier auch nur Nutzer.…

• Benutzer-Avatarbild

Siehe hier: Napster can no longer download music files so I can no longer use Audials Tunebite Offenbar ist in der aktuellsten Windows-Version WMA-DRM endgültig abgeschafft. D.h. Du müsstest es schaffen das aktuellste Update wieder zu deinstallieren oder Du hast Datenschrott und kannst zukünftig Deine Napster-Musik über Aufnahme umwandeln. Qualitativ nicht schlechter, aber langsamer.

• Benutzer-Avatarbild

Ich bin selbst nicht betroffen, für mich waren in Napster WMA schon lange abgeschafft (bzw. nur in mir zu geringer Qualität), so dass ich schon lange da weg bin. Daher muss ich hier auch mein Wissen von damals hervorkramen, über die aktuelle Situation mutmaßen usw. Wie im anderen Thread zu lesen, „MicroSoft has removed WDRM in all the OS (Windows 7 or Windows 8 or windows 10) effective from 14th July 2017“ sagt da angeblich ein Chat-Support-Mitarbeiter von Napster. D.h. auch Win10 wird Dir nicht…

• Benutzer-Avatarbild

I understand, but for that reason Napster (and everyone else) buried DRM-WMA, they wanted to disturb legal (in most parts of the world) copy methods. You can not blame Audials on that.

• Benutzer-Avatarbild

Schau mal hier, da hat Windows wohl den Support für WMA-DRM endgültig eingestellt. Napster can no longer download music files so I can no longer use Audials Tunebite

• Benutzer-Avatarbild

You're right, what bitrate the Spotify download actually has is not available as information to Audials, so it can not "keep original quality". About MP3 bitrate I have not said anything by now. It's what you may hear (don't have links now but I think 99% will not spot differences on 192 kbps or higher) and what you are willing to spend in terms of harddisk space etc. I would think 256 kbps may fit your needs. Maybe take a look what is said about quality settings of the MP3 encoder here, where t…

• Benutzer-Avatarbild

Zitat von Bob H: „I am a newbie - but it would seem that if the Spotify stream (for paid premium) is 320 k-bit, and Audials "keeps original quality" the resulting MP3 file properties should say 320 k-bit. But mine say 256 k-bit.“ Yes, exactly. Because for recording streams (like from Spotify) it really records what you may also hear when just playing using the software client. It will NOT capture the stream itself before the client software gets it, the client software (Napster, Spotify, iTunes,…

• Benutzer-Avatarbild

Oh, I guess "MP3 - keep original quality" thread should have answered your question. This specific setting is not able to really find out, what bitrate your Spotify stream really is. That is why I questioned this setting for years. It can not offer what you guess/hope it should do. When Audials records the music that is played in Spotify client, the audio stream already is uncompressed, bitrate indicates how much bandwidth is used for compressed audio transfered to Spotify client. So, my advice …

• Benutzer-Avatarbild

Oh, WMA until now? I switched from Napster long years ago as they switched ownership (Best Buy, Rhapsody, 2011), introduced horrible new client software and removed hi-res WMA downloads for me. Maybe in other regions of the world that went different. I have not heard of other services like you are looking for. Downloads in current services are usually some crypted cached junk files only the services client software is able to use. Some protected download files may be left in iTunes (M4P), I don'…

• Benutzer-Avatarbild

Frage zu Spotify

Beitrag

Zitat von Peter47628: „und speichern tue ich die Downloads über Audials auf der HD“ Da hast Du mich bzw. die Technik falsch verstanden. In Spotify (also dem Desktop-Programm) hast Du die Möglichkeit, Alben oder Playlisten „herunterzuladen“ (im jeweiligen Album/Playlist oben rechts ein Schalter). Das meine ich, wenn Du das nutzt, bevor Du mit Audials umwandelst/aufnimmst/speicherst (wie auch immer Du es nennen möchtest), dann hast Du oben genannte Vorteile („sichert vor eventuellen Aussetzern weg…

• Benutzer-Avatarbild

Frage zu Spotify

Beitrag

[EDIT Umformulierung, Missverständnis, was die Spotify-Einstellung offenbar nur bedeutet] Mir ist kein Weg bekann, wie man Spotify das abgewöhnen kann, wie man die Cache-Dateien effektiv verschiebt. Unter „Einstellungen > Erweitere Einstellungen > Offline-Songspeicher“ kannst Du offenbar einen Ort angeben für die Dateien, die Du „herunterlädst“, aber der reguläre Cache für das normale Hören bleibt auch dabei offenbar allein im Benutzerverzeichnis („{Benutzer}\AppData\Local\Spotify\Data\“, also a…

• Benutzer-Avatarbild

Don't understand the problem, does convert eat too much resources? Try saving to WAV instead first? I don't think there is another way. I would prefer to make long Spotify playlists and to convert them while not using the system otherwise, while working or sleeping. Isn't proper high quality of your music files your goal? So invest some effort.

• Benutzer-Avatarbild

What could be use case for "keep original format" on using Audials? I have a quite simple setting, Spotify (sometimes protected iTunes in the past), so there was no need for such decisions. I can't guess any case where it makes sense. When it's conversion (!) from a lossy format it will still be (more) lossy even if target is the same format – otherwise it should just copy stream. If source is lossless, then conversion to same format again does not make sense either. Something else on recording …

• Benutzer-Avatarbild

In serveral posts over the last years nobody was willing to explain to me how "keep original quality" is working, but for my knowledge there is not really a way for Audials to identify what bitrate the stream is, as Audials is recording the played audio, which is no longer compressed. So I always gave advice not to rely on "keep original quality", but choose target bitrate as it fits your needs and always be careful only to use best quality sources.

• Benutzer-Avatarbild

Es gibt natürlich auch diverse Tools, die das auf Dateiebene machen, das Erstellungs- oder Änderungsdatum ist da eine gute Hilfe, solange das der erste Arbeitsschritt nach der Aufnahme ist. Dann sollte man natürlich auch jeden weiteren Schritt außerhalb von Audials machen, mit Mp3Tag usw. Ich mache das ebenso und würde mich ebenso über das hier gewünschte Feature freuen. Mein Tipp: FreeCommander. Dateien markieren, „Mehrfaches Umbenennen“ (F2), dort nach Änderungsdatum sortieren und „[c] [n]“ be…

• Benutzer-Avatarbild

Bit rate

woof - - Miscellaneous Questions

Beitrag

Not what you are asking for, but for your use case I believe best option is to use MP3Gain (free, open source), 'cause it is lossless (works directly on the files and can be reverted) and has features like "Album Gain" and ReplayGain (which is more real world orientated than a regular "normailize"). Choose some target volume (I would say 92 dB) for all your files, and for car listening I guess clipping can be widely ignored then.